Drawn to help, help to draw - Postkarte von Mona aus Südafrika

Aangetrokken om te helpen, help mee met tekenen - Ansichtkaart van Mona uit Zuid-Afrika

Ik ben zo enthousiast, want vandaag stuur ik jullie mijn eerste update vanuit Kaapstad. Ik ben hier afgelopen vrijdag aangekomen en er is sindsdien heel wat gebeurd! 🙂

Op zaterdagmorgen heb ik een grafische verslaglegging gemaakt voor een Zuid-Afrikaanse non-profitorganisatie tijdens een vergadering in Salt River.

Zoals u wellicht weet, heb ik de afgelopen twee weken voor mijn werk vijf landen op drie continenten bezocht. Ik vind het fascinerend dat iedereen daar dezelfde visie deelt en met vergelijkbare uitdagingen te maken heeft. Zelfs de gestelde vragen zijn erg vergelijkbaar. Zuid-Afrika is daarop geen uitzondering!

De besproken onderwerpen waren er vooral op gericht om perspectieven te verhelderen binnen een complexe wereld, waaronder het deel uitmaken van een groter ecosysteem, het omgaan met conflicten en het verkrijgen van duidelijkheid over rollen binnen een organisatie.

Op zaterdag werden onze "olifanten in de kamer" duidelijk zichtbaar. Hieruit zullen een aantal belangrijke processen voortkomen. Overigens heb ik voor het eerst in mijn werk een olifant getekend.

Omdat deze organisatie zich sterk inzet voor het recyclen van grondstoffen, heb ik besloten de tweede sessie op te nemen over verpakkingsmateriaal van Neuland.

Afgelopen zondag was ik met de circuscrew in Langa op de Kaapse Vlakte, waar we deelnamen aan een Open Straat-evenement.

Dit evenement is bedoeld om mensen te inspireren openbare ruimtes op nieuwe manieren te gebruiken.

Natuurlijk had ik papier en Neuland-markers meegenomen, en ik heb echt genoten van het tekenen met de kinderen en tieners daar. Ik stelde ze de vraag: "Wat is je droom?"
Net als op veel andere plekken wilden ze bijvoorbeeld zeemeermin, dokter, astronaut, voetballer of piloot worden. Verrassend genoeg wilden velen leraar worden!

We hebben niet alleen met vrienden afgesproken in Kaapstad om samen van de zon op het strand te genieten. We hebben de tijd ook gebruikt om onze groepsdynamiek te versterken.

We zullen de komende weken nauw samenwerken en wonen, dus enige coördinatie en planning zijn noodzakelijk. Ik heb een aantal grote verzenddozen gebruikt om een ​​uitgebreid Kanban-bord en een kalender voor de komende drie maanden te maken. Dit maakt het voor ons gemakkelijker om alles bij te houden.

Nu is alles heel overzichtelijk georganiseerd en bovendien mobiel. We kunnen ook bijhouden wat er gedaan is. Vandaag hebben we boodschappen in bulk gekocht op een van de grote markten waar winkels en supermarkten hun voorraad inkopen. We doen dit om geld te besparen en toch gezond en lekker eten te krijgen. Zo kochten we bijvoorbeeld vier middelgrote watermeloenen voor € 2,30.

Ik ben ook begonnen met trainen bij het circus om in vorm te komen voor de AfrikaBurn-voorstelling. Ik ben erg benieuwd welke trucs ik dit jaar ga leren en hoe het versterken van mijn lichaam mijn muurschilderingen zal beïnvloeden.

Ik stuur je heel veel zonneschijn en dankbaarheid vanuit de stad tussen de bergen en de zee!

PS: Als je Mona in dit project wilt steunen, vind je alle informatie hier .

Terug naar blog